Fer els tràmits del nounat a la FHSJDM: un servei que et facilita els primers passos

05 setembre 2025 | Notícies
Tràmit documentació nadons 2025

Quan neix un nadó, cal realitzar diferents tràmits administratius per garantir els drets i l’accés als serveis. Per simplificar aquest procés i evitar desplaçaments innecessaris a les famílies, el Departament de Salut de la Generalitat de Catalunya ha impulsat un projecte que permet fer directament des de l’hospital les principals gestions vinculades al naixement.

Quins tràmits es fan des de l’hospital?

Gràcies al treball del nostre equip administratiu de la Unitat Maternoinfantil de la Fundació Hospital Sant Joan de Déu de Martorell (FHSJDM), abans de marxar a casa, ja queden resoltes les gestions següents:

  • Inscripció del nadó al Registre Civil.
  • Comunicació de l’alta a l’Institut Nacional de la Seguretat Social (INSS), per reconèixer el nadó com a beneficiari de la cobertura sanitària del pare, mare o tutor/a legal.
  • Primera Targeta Sanitària Individual (TSI). Aquest tràmit l’inicia directament el Servei administratiu d’aquest hospital després del naixement del nadó.

Què cal fer després, ja des de casa?

Un cop donats aquests primers passos des de l’hospital, les famílies només han de donar d’alta al nadó al padró municipal on resideixi adreçant-se al seu Ajuntament (presencialment o en línia).

Un servei proper, amb el suport dels nostres professionals

Aquest projecte posa en valor la tasca dels professionals administratius de la Unitat Maternoinfantil de la FHSJDM, que acompanyen les famílies en un moment tan especial i vetllen perquè tot el procés sigui fàcil, ràpid i segur.

 

Més informació