La Dra. Montse Prados de la FHSJDM participa en el Congrés de l’AEEM sobre obesitat, salut cardiovascular i metabòlica en la menopausa

13 maig 2026 | Àrea professional
Congrés AEMM 2026 Dra. Montse Prados FHSJDM

La Dra. Montse Prados, metgessa adjunta especialista en Endocrinologia, Diabetis i Nutrició de la Fundació Hospital Sant Joan de Déu de Martorell (FHSJDM), ha participat en el Congrés de la Asociación Española para el Estudio de la Menopausia (AEEM), dins la presentació del Grup d’obesitat i risc cardiovascular de la societat científica.

Durant la seva intervenció, realitzada conjuntament amb la Dra. Mariella Lilue, s’ha presentat la nova “menoguía” i diverses infografies elaborades amb l’objectiu d’oferir eines útils tant a les dones com als professionals sanitaris per millorar el coneixement i l’abordatge de la menopausa.

La ponència ha posat el focus en la menopausa com una etapa clau en la salut metabòlica i cardiovascular de la dona, més enllà dels canvis hormonals associats. En aquest sentit, s’han abordat aspectes com la resistència a la insulina, l´hiperinsulinisme, els canvis en la composició corporal, amb disminució de teixit muscular i augment i alteració del teixit adipós.

La Dra. Prados, ha presentat també un pòster que resumeix els risc cardiometabòlic en la menopausa, factors de risc clàssics i no clàssics en aquesta etapa de la dona.

Congrés AEMM 2026 Dra. Montse Prados FHSJDM

La participació de la Dra. Prados en aquest congrés reforça el compromís de la FHSJDM amb la divulgació científica.

La informació rigorosa i la prevenció són eines essencials per afavorir una detecció precoç dels factors de risc i promoure una millor salut cardiovascular i metabòlica en les dones.

Congrés AEMM 2026 Dra. Montse Prados FHSJDM

Loading...