El Dr. Cristóbal Ramírez Sevilla, metge adjunt del Servei d’Urologia de la Fundació Hospital Sant Joan de Déu de Martorell (FHSJDM), ha estat guardonat amb el Premi “Víctor Romano” a la millor comunicació oral científica presentada al XVIII Congrés anual de la Societat Iberoamericana de Neuro-Urologia i Uro-Ginecologia (SINUG), celebrat a Vigo els dies 6, 7 i 8 de novembre de 2025.
El congrés va oferir un programa científic d’alt nivell, amb ponències sobre intel·ligència artificial aplicada a la urologia, casos clínics en urodinàmia, tractaments de la incontinència urinària i prevenció d’infeccions urinàries recurrents.
El Dr. Ramírez va presentar dos treballs de recerca centrats en la prevenció de les infeccions del tracte urinari recurrent amb l’autovacuna Uromune®:
Aquest segon treball va ser reconegut amb el Premi “Víctor Romano”, posant en valor la trajectòria i el compromís del Dr. Ramírez amb la recerca i la prevenció de les infeccions urinàries de repetició.

A més, el Dr. Miguel Puyol Pallàs, cap del Servei d’Urologia, i el Dr. Ramírez van contribuir com a moderadors de dues taules de comunicacions i vídeos, aportant valor i evidència científica al congrés.
Des de la FHSJDM, volem donar l’enhorabona al Dr. Cristóbal Ramírez pel seu Premi “Víctor Romano” i per la seva destacada trajectòria en la recerca sobre la prevenció de les infeccions urinàries recurrents.
Fundació Hospital
Sant Joan de Déu de Martorell
Av. Mancomunitats Comarcals 1-3
Martorell (08760)