FHSJDM informa: Nova versió de l’APP del 061 Salut Respon

04 maig 2021 | Notícies
APP 061 Salut Respon FHSJDM

Des de la Fundació Hospital Sant Joan de Déu de Martorell (FHSJDM), us recordem que hi ha una actualització de l´APP del 061 Salut Respon que presenta novetats importants, com per exemple la incorporació d´un xatbot  que dona resposta automàtica a consultes habituals i, en cas necessari, posa en contacte el ciutadà amb un consultor online en temps real.  A més a més, s´ha inclòs un apartat de Preguntes Freqüents (FAQ’s) sobre la Covid-19 i altres qüestions sanitàries d´interès per a la població.

A banda, com ja informàvem a les notícies de la FHSJDM, amb aquesta APP, les persones sordes disposen de l’opció de contactar directament al 061 Salut Respon mitjançant un servei de videotrucada atès per intèrprets en llengua de signes. Aquesta nova funcionalitat, disponible a través de la nova versió de l’APP del 061, ofereix una millor accessibilitat al sistema de salut a un col·lectiu de prop de 35.000 persones sordes a Catalunya.

El 061 Salut Respon és un servei multicanal que dona resposta als ciutadans tant davant d’una emergència sanitària com davant de consultes sanitàries no urgents o relacionades amb tràmits administratius relacionats amb el sistema sanitari.

Actualment, el 061 rep entre 12.000 i 15.000 consultes diàries de ciutadans a través de diferents canals, majoritàriament trucades telefòniques, però també mitjançant el xat de l’APP o el correu electrònic. El nombre de consultes s’ha vist incrementat de manera exponencial durant l’últim any sobretot pel que fa a la demanda d’informació relacionada amb la Covid-19 i l’augment de tràmits administratius que actualment es realitzen de manera no presencial per tal d’evitar cues i descongestionar els Centres d’Atenció Primària en temps de pandèmia.

L’APP 061 Salut Respon
L’APP 061 Salut Respon es va llançar el 2015 amb l’objectiu de posar a l’abast dels ciutadans un canal de comunicació adaptat als nous temps en què poder resoldre qüestions sanitàries de manera àgil i efectiva.

Des de la seva creació i fins a finals del 2020, ha estat descarregada 333.376 vegades. L’any passat, el 061 va rebre 13.130 trucades mitjançant aquesta app. El 65% de les trucades van ser per malaltia a domicili, el 33% per consulta sanitària o per informació de servei, l’1% per accident o traumatisme i l’ 1% per malaltia en via pública.

Les altres actualitzacions aplicades a les anteriors versions es mantenen, com per exemple, la recerca de centres sanitaris que permet seleccionar un hospital o CUAP al mapa, i a la vegada ofereix la possibilitat de conèixer a l’usuari, quantes persones estan esperant per ser atesos i, en determinats hospitals, fins i tot el temps d’espera del darrer pacient per especialitats i nivell de gravetat. El mapa també permet veure la ubicació de més de 700 Desfibril·ladors Externs Automàtics (DEA) desplegats pel territori català.

Una altra funcionalitat és l’activació de notificacions, per poder rebre alertes directes sobre consells de salut o prevenció sanitària, com per exemple què cal fer davant una onada de calor, com combatre episodis d’al·lèrgies estacionals o inclús la posada en marxa d’una nova normativa de salut.

Tant els consells de salut com els vídeos de primers auxilis que conté l’APP, es poden compartir a través de les xarxes socials i plataformes de comunicació com Whatsapp o Telegram.

La nova versió de l’APP 061 Salut Respon es pot descarregar a IOS i Android.